Arbeidsmarktcommunicatie

We kunnen er niet meer omheen. De krapte op de arbeidsmarkt. Misschien heb je moeite met het invullen van vacatures, wil je graag je personeel aan je (blijven) binden of vraag je je af hoe je (jong) talent nou het beste binnenhaalt? Naast jou zijn er tal van andere organisaties met hetzelfde probleem.

Opvallende en effectieve employer branding

Arbeidsmarktcommunicatie bestaat altijd uit twee belangrijke peilers; je interne- en je externe communicatie. Zowel richting je medewerkers als potentiële werknemers, komt het op één ding neer, het verkopen van je werkgeversmerk op een onderscheidende manier. Ook wel employer branding.

Employer branding is veel meer dan het neerzetten van een werken bij website, het presenteren van je team of het schrijven van pakkende teksten voor je vacatures. Werk je op een opvallende en effectieve manier aan je werkgeversmerk, dan zorgt dat voor een betere toestroom van geschikte kandidaten waardoor je uiteindelijk tijd en geld bespaart.

Hoe zorg je nou dat je opvalt?

We snappen dat je graag (snel) resultaat wilt. Daarom vermoeien we je niet met ellenlange plannen. We gaan meteen samen aan de slag. We zijn gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en slaan vanuit verschillende disciplines de handen ineen om van jouw vraagstuk een succes te maken. Hoe we dat doen?

1. We beginnen bij het begin. De kernwaarden van je organisatie. Heb je die goed in beeld, heb je er nog nooit over nagedacht of moeten we ze samen aanscherpen? Samen met medewerkers van alle afdelingen binnen je organisatie, leggen we in een creatieve en leuke workshop jullie DNA bloot.

2. Jullie DNA nemen we mee naar onze ontwerpers die een vertaling maken naar een onderscheidend, opvallend en creatief concept met een look & feel dat past bij jullie bedrijf. We bedenken een haakje dat als een rode draad door al jullie arbeidsmarktcommunicatiemiddelen verweven is zodat we herkenning waarborgen. Dat haakje past niet alleen bij jullie, maar uiteraard ook bij de doelgroepen die jullie aan willen spreken.

3. Vanuit hier gaan we verder. We kijken samen naar de communicatiemiddelen die voor jouw organisatie, doelgroep maar ook de specifieke vacatures die je wilt opvullen, passend zijn. We zetten bijvoorbeeld in op:

  • Een goede werken bij website als je die nog niet hebt;
  • Advies voor het inzetten van social media;
  • Video’s die je online kunt inzetten om de doelgroep te verleiden;
  • (Her)schrijven van vacatureteksten;
  • Een goede corporate video aan de hand van jullie kernwaarden;
  • Een uitgebreide online campagne gericht op talent dat past bij jullie organisatie. We zetten in op kanalen waar de concurrent niet zit. En optimaliseren continu voor het beste resultaat;
  • Maar ook een offline campagne want we weten heel goed dat niet alle doelgroepen altijd 24/7 online zijn.

Geen enkele organisatie is hetzelfde. Een arbeidsmarktcommunicatieconcept is daarom bij ons niet in beton gegoten maar altijd maatwerk. Samen bepalen we wat voor jouw organisatie het beste is!

Wat jou dit uiteindelijk oplevert

Als de krapte op de arbeidsmarkt je nog niet overtuigd heeft om in actie te komen, dan misschien onderstaand lijstje met voordelen wel.

  • Een voorkeurspositie op de arbeidsmarkt ten opzichte van andere werkgevers
  • Een sterk werkgeversimago
  • Uiteindelijk een betere match tussen talent en jouw organisatie
  • Meer klanten: een goede werkgever zal immers ook een goede zakenpartner zijn
  • Vergroting van je zichtbaarheid onder jouw gewenste doelgroep
  • Enthousiasme binnen jullie organisatie en meer verbondenheid van medewerkers
  • Medewerkers blijven langer aan de organisatie verbonden
  • Ambassadeurs intern die (indirect) een handje meehelpen bij je zoektocht
  • Tijdswinst in de zoektocht naar talent en op de lange termijn werkt het kostenefficiënt.
Contact - Catapult creëert Hellendoorn

Meer weten? Mariëtte helpt je graag.

werk

Onderscheidende employer branding campagne

De Groot Vroomshoop

Creatieve concepten en campagnes

Brandweer Twente