Geschreven door Herald
Regelmatig hoor ik een (marketing)communicatieadviseur zeggen dat hij/zij zo ontzettend druk is. Ik kan het niet helpen, maar ik denk dan meteen; jij bent geen goede adviseur!
Het is heel makkelijk om je dag vol te laten lopen. Als jij het idee hebt dat je onmisbaar bent, overal je plasje overheen wil doen en alles moet controleren, ben je inderdaad knetterdruk. Mijn stelling is dat je zo onderdeel bent van een afdeling dat zichzelf in stand houdt. En ik geloof nooit dat jouw werkgever daar echt blij mee is. Geen enkele werkgever pompt namelijk graag veel geld in een stafafdeling.
In mijn ogen adviseert een goede (marketing)communicatieadviseur het management over de communicatiekoers, stelt de strategie vast en bewaakt de voortgang en de resultaten. Daar waar nodig stuur je bij. Heb je strategische inspiratie nodig, huur je die in. En voor de uitvoering en productie van middelen zoek je goede mensen.
Jij bent niet degene die moet communiceren. Jij moet zorgen dat er gecommuniceerd wordt. Geloof me; dan houd je echt tijd over. Dan ben je vooral veel koppen koffie aan het drinken met relevante personen in en rond je organisatie.
Communicatie is echt geen hogere wiskunde, al zijn er genoeg goeroes die je willen doen geloven dat dat wel zo is. Met een gezond praktisch verstand en goed gevoel van wat er rond jouw organisatie speelt, kom je heel ver.
Ben je een (marketing)communicatieadviseur en heb je het idee dat je de hele week achter de feiten aanloopt? Of ben je werkgever van een communicatieafdeling waarvan je je afvraagt waarmee ze altijd zo druk zijn? Ik kom graag eens een kop koffie bij je drinken. Ik ken namelijk nog wel een paar goede mensen…
Herald Vos
Koffieverslaafd en voor jou nog wel tijd
Bepaal de
koers van
jouw merk
Deze website maakt gebruikt van cookies. Accepteer deze cookies voor een optimaal functionerende website of pas deze instellingen hier rechts aan.
Cookiecontrol
Geeft je de mogelijkheid om je voorkeur voor cookies aan te passen.
×Noodzakelijke cookies
Deze cookies worden gebruikt om de website goed te laten functioneren. Zonder deze cookies kan de website niet gebruikt worden waar hij voor is bedoelt. Het is dan ook niet mogelijk deze uit te schakelen.
Als je doorgaat met het gebruik van deze website gaan wij ervan uit dat je dit accepteert.
Analytische cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat het mogelijk is om deze website te verbeteren op basis van jouw bezoekgedrag. Zonder deze cookies kunnen wij geen statistieken verzamelen, analyseren en gebruiken om onze website of diensten te verbeteren.
Externe cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat eventuele externe partijen jouw bezoek analyseren en gebruiken voor marketing doeleinden. Dit kan bijvoorbeeld Facebook zijn.