< p>

Knetterdrukke-adviseurs-marketing-en-communicatie

Knetterdrukke adviseurs marketing en communicatie

Knetterdrukke adviseurs marketing en communicatie

Geschreven door Herald

Regelmatig hoor ik een (marketing)communicatieadviseur zeggen dat hij/zij zo ontzettend druk is. Ik kan het niet helpen, maar ik denk dan meteen; jij bent geen goede adviseur!

Veel (marketing)communicatieafdelingen houden zichzelf in stand

Het is heel makkelijk om je dag vol te laten lopen. Als jij het idee hebt dat je onmisbaar bent, overal je plasje overheen wil doen en alles moet controleren, ben je inderdaad knetterdruk. Mijn stelling is dat je zo onderdeel bent van een afdeling dat zichzelf in stand houdt. En ik geloof nooit dat jouw werkgever daar echt blij mee is. Geen enkele werkgever pompt namelijk graag veel geld in een stafafdeling.

Koers bepalen en bijsturen

In mijn ogen adviseert een goede (marketing)communicatieadviseur het management over de communicatiekoers, stelt de strategie vast en bewaakt de voortgang en de resultaten. Daar waar nodig stuur je bij. Heb je strategische inspiratie nodig, huur je die in. En voor de uitvoering en productie van middelen zoek je goede mensen.

Zo houd je tijd over

Jij bent niet degene die moet communiceren. Jij moet zorgen dat er gecommuniceerd wordt. Geloof me; dan houd je echt tijd over. Dan ben je vooral veel koppen koffie aan het drinken met relevante personen in en rond je organisatie.

Gebruik je gezonde verstand

Communicatie is echt geen hogere wiskunde, al zijn er genoeg goeroes die je willen doen geloven dat dat wel zo is. Met een gezond praktisch verstand en goed gevoel van wat er rond jouw organisatie speelt, kom je heel ver.

Zet maar vast koffie!

Ben je een (marketing)communicatieadviseur en heb je het idee dat je de hele week achter de feiten aanloopt? Of ben je werkgever van een communicatieafdeling waarvan je je afvraagt waarmee ze altijd zo druk zijn? Ik kom graag eens een kop koffie bij je drinken. Ik ken namelijk nog wel een paar goede mensen…

Herald Vos
Koffieverslaafd en voor jou nog wel tijd

Herald

Geïnspireerd geraakt?

Mail Herald

Bepaal de
koers van
jouw merk