< p>

Arbeidsmarktcommunicatie

Brandweer Twente

Brandweer Twente telt 1.000 collega’s die werken vanuit 29 kazernes in 14 gemeenten. Catapult ondersteunt de brandweer bij arbeidsmarktcommunicatie. Met employer branding, content en wervingscampagnes.

770 van de 1.000 collega’s zijn brandweervrijwilliger. Dat zijn mensen die als de pieper gaat uitrukken bij ongelukken en branden. Elk jaar is er aanwas nodig om uitstroom op te vangen en de organisatie fit te houden. Dat gebeurt met een wervingscampagne. Onderdeel van het wervingstraject zijn normaal gesproken open dagen, waar je fysiek kennismaakt met Brandweer Twente. Dit jaar moest het door coronamaatregelen anders. De werving ging online, ondersteund met livestreamsessies waarin huidige brandweervrijwilligers die een prominente rol spelen in de campagne hun ervaringen deelden en live antwoord gaven op vragen van kijkers.

Centraal in de campagne staat de werkenbijbrandweertwente-site. De inwoners van Twente -in ieder schuilt een brandweerman of -vrouw- worden getriggerd via social media deze site te bezoeken en zich open te stellen voor een nieuwe ervaring, zich te laten inspireren in het ‘hoe dan?’, te schakelen met een kazerne coördinator of zich direct aan te melden. Dat ‘direct aanmelden’ gebeurt niet zo vaak. Daarvoor moeten er vaak hobbels genomen worden en beren van de weg verjaagd worden. Vrijwilligers Mariska, Bjarne, Jorieke en Hans maken in hun ‘stories’ duidelijk hoe zij 24/7 on fire zijn. Hoe zij hun inzet voor Brandweer Twente combineren met hun werk, een relatie, een sociaal leven en opgroeiende kinderen. Brandweer Twente zit in je hart.

Bepaal de
koers van
jouw merk