Wie wil het nu niet, een baan om de hoek en maar 10 minuten fietsen? Dat is exact wat wij dachten toen we aan de slag gingen met een campagne voor Werken in Nijverdal. Bij dit platform zijn zo’n 20 bedrijven uit de gemeente Hellendoorn aangesloten met als doel om talent in de buurt te behouden én te laten zien welke mooie bedrijven en banen er zijn in de regio. Catapult is als creatief partner aangesloten en we delen graag onze inzichten met jullie. Benieuwd naar de middelen die we hebben ontwikkeld? Scroll snel verder.
Hoe hebben we de naamsbekendheidscampagne aangepakt?
- Opfrissen van de huisstijl en toevoegen creatief concept
Onze creatieve breinen gingen aan de slag met WIN. Want als platform voor banen, kun je natuurlijk heel veel met dit woord. WIN zoekt naar oplossingen waar beide partijen voordeel bij hebben. Een WIN-WIN situatie!
Er was al een bestaande website. Begin 2024 hebben we de website geoptimaliseerd en aangepast aan de nieuwe huisstijl. Na een grondige analyse zagen we dat veel bezoekers snel afhaakten. Daarom zijn er twee pagina’s aan toegevoegd; vacatures en actueel. Hier plaatsen we, in samenwerking met de partners, actuele vacatures en vertellen we meer over de aangesloten bedrijven. Met goed resultaat, want sinds de aanpassing zijn dit de best bezochte pagina’s.
- Groeiend aantal volgers op social media
We beheren de social media kanalen van Werken in Nijverdal. Het doel van de inzet van social media is vooral het delen van vacatures en een kijkje achter de schermen bij de aangesloten partners. Hiervoor zijn nieuwe contentrubrieken gecreëerd en in samenwerking met alle partners geven we een beeld van de diversiteit aan vacatures en werkgevers.
- Online campagne voor meer naamsbekendheid
In juni is een online campagne gestart met als doel het genereren van naamsbekendheid. Binnen de display campagne zien we momenteel een CPM (kosten per 1000 vertoningen) van 1,17 en een CTR van 0,07%. Dit zijn voor Display campagnes goede resultaten, aangezien de benchmark ligt op 1,50 CPM en 0,05% CTR. De bannerset is op diverse kanalen te zien, dus misschien heb je hem zelf ook al gespot op buienradar, Telegraaf of Marktplaats?
- Search campagne met CTR van 21%
Ook binnen de Search campagne zien we goede resultaten; vooral de CTR van 21,46% is echt heel hoog. Dit betekent dat 1 op de 5 mensen die de advertentie ziet, ook daadwerkelijk klikt. De bezoekers blijven ook langer op de website en bekijken verschillende vacatures.
In het najaar van 2024 is er een open kennismakingsavond waar je meer te weten kunt komen over Werken in Nijverdal. Na de zomer wordt hier een campagne voor gelanceerd.