Brandweer Twente is altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers. We hebben verschillende campagnes uitgevoerd waarbij we op zoek gingen naar potentiële kandidaten.
Voor de verschillende campagnes hebben we twee keer een creatief concept bedacht. Beide concepten zijn vertaald naar verschillende off- en online uitingen en een uitgebreide online campagne. Tijdens de laatste campagne hebben we niet alleen ingestoken op een uitgebreide social campagne maar ook op een aparte landingspagina. Namelijk: matchjijmetbrandweertwente.nl. Het doel van deze aparte pagina was om zo meer kwalitatieve vrijwilligers aan te trekken en op voorhand al te selecteren wie geschikt is om bij de brandweer te komen werken.
In alle gevallen hebben we een uitgebreide social media campagne, zowel betaald als organisch, gedaan. Er zijn verschillende video’s ingezet met daarin huidige vrijwilligers. Om zo te laten zien hoe je vrijwilliger zijn combineert met je privéleven of welke skills goed van pas komen.
Alle campagnes leverden goede resultaten op! Zo lag de gemiddelde CTR voor de verschillende advertenties bovengemiddeld hoog met meer dan 4%. De conversie naar de speciale landingspagina was met 35% ook hoog. Uiteindelijk bleken we de doelgroep goed te targeten, want ruim 24% van alle bezoekers bleek een match en klikte door naar de uiteindelijke werken bij site van onze opdrachtgever.
Wat het Brandweer Twente uiteindelijk opleverde?
Drie mooie campagnes met mooie resultaten waarbij uiteindelijk tussen de 40 en 65 sollicitaties binnenkwamen!