De Groot Vroomshoop merkt net als veel andere (bouw)bedrijven de gevolgen van de krapte op de arbeidsmarkt. Sommige functies op kantoor en buiten zijn lastig in te vullen. Tijd dus voor een creatieve employer branding campagne om De Groot Vroomshoop als werkgeversmerk NOG meer te laden en potentiële kandidaten te targeten.
Om het werkgeversmerk meer lading te geven, zijn we gaan voortborduren op de bestaande basis. De Groot Vroomshoop zette al in op ‘andersom’ solliciteren en houdt de drempel graag zo laag mogelijk. Dit namen we uiteraard mee!
Onderscheidende communicatiekanalen
Behalve jezelf profileren als goede werkgever, is het ook belangrijk dat je opvalt tussen de concurrenten. Het aanbod is immers groot. Hier bedachten we wat op, namelijk: adverteren op kanalen waar niet iedereen zit op een luchtige en laagdrempelige manier die past bij het bedrijf.
We zitten in op een nieuwe corporate video waarvan we delen gebruikten voor de verschillende vacatures. We ontwikkelden 4 extra video’s waarbij Tim en Toon een hoofdrol speelden. Tim laat zien hoe werken buiten kan zijn en Toon hoe werken op kantoor is. Beiden bouwen ze allebei aan grootse dingen!
De video’s lieten we afwisselend een zomer lang zien op onder andere TikTok, Facebook en regionale platformen in de regio waar de organisatie gehuisvest is.
Een laagdrempelige landingspagina
De landingspagina moest uiteraard ook zo laagdrempelig mogelijk worden ingestoken. Een uitgebreid C.V. uploaden? Een ellenlange motivatiebrief insturen? Vergeet het maar! Ons formulier is zo ingericht dat alleen je naam en een mailadres of telefoonnummer voldoende is. Gewoon om een kopje koffie te drinken en te peilen of je een match bent met de organisatie.
Op de campagnewebsite kregen zowel Tim als Toon een aparte pagina waarop bezoekers vanuit advertenties landen en meteen zien welke vacatures er open staan. Vanuit de campagnewebsite werd er veel doorgeklikt naar specifieke vacatures.
Wat het precies opleverde?
Een bereik van 152.267 mensen. Mensen die tot de doelgroep van de organisatie behoren en allemaal bewust een video hebben gezien en een deel of helemaal hebben gekeken. Meer dan 7000 klikten naar de campagnewebsite en uiteindelijk klikte 6,6% door naar een specifieke vacature en inmiddels zijn bijna alle vacatures vervuld!