Jubileum communicatie
Pensioenfonds Robeco
Pensioenfonds Robeco is 50 jaar geworden! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Wij realiseerden daarom de communicatie rondom deze mijlpaal.
Wat we deden?
Om alle doelgroepen zo goed mogelijk te bedienen, bedachten we een leuke campagne en zetten we onderstaande communicatiemiddelen in.
Onder de doelgroep van het pensioenfonds, bevinden zich veel slapende deelnemers. We stuurden daarom niet alleen een mailing, maar ook een felicitatiekaart. De boodschap: ”Gefeliciteerd met jouw pensioenfonds”. Want ook voor pensioendeelnemers, biedt de mijlpaal voordeel.
Onze stappen op een rij:
- We ontwierpen een feestelijke look & feel;
- En een speciaal jubileumlogo;
- Zetten een teaservideo in voor de social media kanalen van Robeco;
- Stuurden felicitatiekaarten aan (oud)deelnemers en pensioengerechtigden;
- Ontwierpen een mailing voor de ruim 600 subscribers;
- & we realiseerden een landingspagina waar alle doelgroepen en betrokkenen kunnen terugkijken op de afgelopen 50 jaar.
Dit waren de resultaten
- Er werden ruim 3000 mensen benaderd door middel van de mailing en de kaart. Hiervan bezocht bijna 50% de speciale landingspagina.
- De mailing scoorde bovengemiddeld goed met een open rate van 78% en een CTR (naar de landingspagina) van 31%.
- Dankzij een QR code op de ansichtkaart konden we ook vanuit hier het bezoek naar de landingspagina meten. De CTR vanuit de kaart was 8,27%. Een hoge CTR voor een offline middel!