Stel je voor: je bedenkt dat je organisatie toe is aan een nieuwe website. Je vraagt een leuke, creatieve partij om dit voor je te realiseren. De vraag van de klant? Giet onze website in een nieuw jasje, zowel qua design als functioneel. O, en naast de website gaat ook de huisstijl op de schop. En terecht, want zo kun je natuurlijk meteen twee vliegen in een klap slaan.
Dit soort vragen krijgen wij als bureau het liefst. Zo kunnen we namelijk met het hele team bijdragen aan een mooi project! Een project van zo’n grote omvang, vraagt om een stapsgewijze aanpak. Zo gingen we aan de slag.
Onze digital first ontwerpers gaven het merk een goede opfrisbeurt. We schetsen verschillende ontwerprichtingen naar aanleiding van de briefing van de klant. Uiteindelijk kozen we voor basisvormen als uitgangspunt, dat aansluit bij een van de klantbeloften van de opdrachtgever: geen onnodige complexiteit. Harde vormen en opvallende kleuren combineerden we met zachte vormen. Een mix die staat voor de wiskundige en maatschappelijke kant van de klant. De stip in het logo staat voor de toekomst. En als je goed kijkt, zie je in het logo ook de horizon.
Het balletje aan het rollen
Maar dan letterlijk! De basis in de look & feel leent zich namelijk perfect voor een animatie. Over digital first gesproken! Een mooi element dat meteen de aandacht trekt en ‘in control komen en blijven’ weerspiegelt. Een van de andere beloftes van de klant. Met verschillende klanten komen verschillende klantbeloftes, maar ook kaders. De dienstverlening laten we steeds aansluiten op de behoefte van de klant, de organisatie en de werkwijze. We combineren harde en zachte vormen die de verschillende diensten en oplossingen weerspiegelen.
Tekst en beeld
Qua typografie kozen we voor een eigenzinnig, onderscheidend en karaktervol lettertype. Ook hier lieten we ronde vormen, flow en frivoliteit terugkomen. De letters zijn rond, open, duidelijk en dienstbaar. Voor de beelden kozen we voor eigen fotografie van de medewerkers in verschillende settingen. Alles in warme kleuren waarin plezier in het werk, scherptediepte en zelfvertrouwen terugkomt. Gecombineerd met stockbeelden die aansluiten bij de verschillende doelgroepen van de klant.
Sprenkels & Verschuren werd zo langzaam meer Sprenkels en ook een nieuwe merknaam was geboren. Terwijl de klant achter de schermen druk werkte aan hun het creëren van draagvlak voor de nieuwe merkidentiteit, rolden wij de nieuwe look & feel uit in alle on- en offline communicatiemiddelen. Welke middelen dat zijn?
- De nieuwe website van Sprenkels;
- Banners en logo’s voor social media;
- Een standaard presentatie;
- Bestickering in het pand;
- Sjablonen voor bestaande documenten;
- Een nieuwe e-mailhandtekening;
- Briefpapier