Van brainstormsessie tot creatief concept: Werkgeversmerk
Gemeente Borger-Odoorn
De gemeente Borger-Odoorn ervaart de gevolgen van een krappe arbeidsmarkt, waardoor ze moeite heeft om vacatures te vervullen. Dat maakt de relevantie van doordachte arbeidsmarktcommunicatie urgent.
Om meer inzicht te krijgen over de manier van werken en het DNA van de organisatie, hebben medewerkers van de gemeente Borger-Odoorn meegedacht hoe het nieuw werkgeversmerk neer moest worden gezet. Vanuit verschillende afdelingen werd er een brainstormteam gevormd. We verzorgden op het gemeentehuis een aantal creatieve sessies. Met die input gingen we aan de slag en maakten we diverse, creatieve ontwerprichtingen.
Lees meer
Die concepten presenteerden we aan hetzelfde brainstormteam en de keuze voor de conceptrichting werd gezamenlijk gemaakt. We creëerden het creatief concept ‘De VooruitBewegers’ en bedachten triggerende functienamen zoals Omgevingsontdekker, Horizonverbreder en Begrotingsverkenner. We fotografeerden medewerkers voor de campagne en maakten een toffe video ter introductie van het werkgeversmerk. De vacatures werden in een nieuw ontworpen social vacature-template gegoten.
Samen brachten we in beeld wat er zo mooi en kenmerkend is aan werken bij de gemeente Borger-Odoorn. Dat ze durven te pionieren en dingen op hun eigen manier durven te doen. Hoe veelzijdig hun werk is en hoe ze dat zelf helpen vormgeven. De authentieke eigenschappen van de organisatie zoals de informele cultuur, korte lijnen, ruimte voor eigen initiatief én de ligging van de gemeente Borger-Odoorn, zijn verwerkt in de creatieve uitingen en communicatie.
Meer weten? Neem contact op met onze grafisch ontwerper Niek!