Door Catapult creëert
Van communicatieplan, naar compacte strategie voor social media tot het bouwen en aanpassen van websites. Als je bij Catapult stage loopt dan gaat het natuurlijk ook écht ergens over en hoef je niet alleen maar de vaatwasmachine uit te ruimen. Ieder half jaar ontvangen wij met veel plezier stagiairs, die alle ruimte krijgen om het beste uit hun stage te halen. Om hun opdrachten goed uit te voeren, zijn ze in gesprek gegaan met klanten. Het was een leerzame periode!
Het afgelopen half jaar liep Bjorn, als software developer, stage bij ons webdelevopmentteam. Bjorn heeft voor klanten van Catapult meegewerkt aan nieuwe en bestaande websites. Deze tweedejaars student aan het ROC van Twente heeft een leuke stageperiode gehad: “Tijdens mijn stage heb ik aan verschillende projecten gewerkt, waarbij ik verschillende websites heb gebouwd of aangepast. Ik kijk terug op een leuke stageperiode bij Catapult, waar ik veel dingen geleerd heb over hoe ik websites maak. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad.”
Jet en Josephine volgen allebei de opleiding Creative Business, richting marketing en communicatie, op Hogeschool Saxion. Ze ontmoeten elkaar voor eerst hier bij Catapult, terwijl ze toch echt dezelfde opleiding hebben gedaan in Enschede. Allebei hebben ze hun afstudeeronderzoek binnen de deadline goed kunnen afronden. Al snel aan het begin van de stageperiode brachten we Jet en Josephine in contact met klanten om aan de slag te gaan met ieders afstudeeronderzoek. Zo interviewde Jet een aantal klanten die bezig zijn met communicatie over duurzaamheid. Die informatie heeft ze verwerkt in haar verslag. Josephine heeft een aantal tests uitgevoerd, op het gebied van social media, bij klanten van Catapult.
Jet heeft haar onderzoek gedaan over het onderwerp MVO-communicatie:
“De afgelopen vijf maanden ben ik druk bezig geweest met mijn afstudeeronderzoek naar MVO-communicatie. Met de opkomst van CSRD en verdergaande Europese maatregelen is het nu essentieel voor bedrijven om actief te communiceren over hun maatschappelijke betrokkenheid. De grote vraag voor deze bedrijven is alleen: hoe dan precies? Voor mijn afstuderen heb ik een communicatieplan ontwikkeld waarmee Catapult bedrijven in de regio kan helpen met de communicatie over hun maatschappelijke betrokkenheid. Een zeer leerzaam proces waar ik met heel veel plezier op terug kijk!”
Josephine heeft haar afstudeeronderzoek gericht op een compacte strategie voor de social media van Catapult:
“Het afgelopen halfjaar ben ik zelfstandig bezig geweest met het uitvoeren van mijn afstudeeronderzoek. Hierbij heb ik me ingezet om de social media van Catapult optimaal in te richten. Ik heb onderzoek gedaan naar de behoeften van de doelgroep, de beste kanaalkeuzes en de meest effectieve content. Dit heeft geresulteerd in een compacte strategie waarmee Catapult de komende tijd vooruit kan. Ik kijk met trots terug op deze periode, waarbij ik een waardevolle bijdrage heb mogen leveren.”
Bedankt Bjorn, Jet en Josephine voor jullie waardevolle werk en inzet voor Catapult! We wensen jullie veel succes toe en horen graag nog eens hoe het met jullie gaat.