Nieuwe website en ontwikkeling online beeldtaal
Het Nederlandse Pensioenfonds
De afgelopen maanden werkten we hard aan een nieuwe website voor Het Nederlandse Pensioenfonds. De vraag vanuit de klant? ”We krijgen binnenkort een nieuwe huisstijl en willen daarmee ook gelijk onze website een update geven. Kunnen jullie dit realiseren?”
Uiteraard! We hebben de website niet alleen ingepakt in een nieuw jasje maar dachten ook meteen na over zaken als gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, behoud van goede SEO-posities, de online beeldtaal en bijvoorbeeld wat markttechnisch gezien de beste domeinnaam is.
Zo zijn we te werk gegaan:
- We doken in de bestaande data van Google Analytics om knelpunten en content te analyseren;
- Combineerden data met onze ervaring in de pensioencommunicatie en leefden ons helemaal in in de doelgroep van onze klant: de pensioendeelnemers;
- Richtten de website in op deze doelgroepen en goten alle pagina’s in een functioneel ontwerp;
- Met de klant liepen we het functioneel ontwerp door en uiteindelijk maakten we van het functioneel ontwerp een grafische vertaling;
- Uiteindelijk gingen we natuurlijk aan de slag met de technische realisatie.
Het resultaat? Dat zie je hieronder!