Nieuw personeel werven? Kies offline- en online middelen!
2Masters
Stel, je bent niet opzoek naar één nieuwe medewerker, maar je zoekt een heel nieuw productieteam van operators. Een technisch bedrijf dat in dezelfde vijver vist als andere technische bedrijven. Hoe vind je dan nieuw personeel?
Creatief concept als basis voor de campagne
Het bedrijf 2Masters heeft ons ingeschakeld om te helpen met arbeidsmarktcommunicatie. We zijn gestart met het laden van het werkgevermerk en daarna lag de focus op vacatures. Voor veel mensen is het onduidelijk wat 2Masters eigenlijk doet. Ze willen sowieso niet het geheime recept van hun product vrijgeven. Je mag als buitenstaander zelfs niet de fabriek in. Hoe leg je dan op een laagdrempelige en begrijpelijke manier uit waar de nieuwe medewerkers gaan werken? Juist, door ze mee te nemen op een geheime missie. We bedachten het creatief concept: Topsecret met als pay-off Work2Do. De medewerkers van 2Masters staan zelf centraal in de campagne. Van deelname aan reclamespotjes tot op de outdoorreclame en op flyers.
Lees meer
Doeltreffende mix van offline – en online communicatiemiddelen
Het creatief concept werd door ons team (ontwerper, communicatieadviseur, online marketeer, videograaf en concept ontwikkelaar) ontwikkeld om vandaaruit doelgerichte communicatiemiddelen in te zetten. De kracht van deze campagne zat in de mix tussen online en offline communicatie met een lokaal karakter. Een effectieve campagne kent 7 touchpoints én de kracht van herhaling. In de campagne, die verschillende flights kende, hebben we de volgende middelen ingezet:
-
- Reclamespotjes op digitale schermen in supermarkten
-
- Outdoorreclame op hoofdwegen
-
- Google Display campagne met een clickratio van 3%
-
- Speciale landingspagina voor een member-gets-memberactie
-
- Gesponsorde berichten op eigen social media kanalen
-
- Advertenties en flyers in lokale huis-aan-huiskranten
En nu
Onlangs er een aantal nieuwe medewerkers gestart die via de campagne bij 2Masters terecht zijn gekomen. Dat bewijst des te meer dat effectieve arbeidsmarktcommunicatie zeker resultaat oplevert.
Zelf aan de slag met arbeidsmarktcommunicatie?
Wij denken graag met je mee en ontwikkelen ook voor jouw organisatie een eigen, creatief concept met een passende campagne. Neem contact op met Jacomine of download alvast de whitepaper.