• Werk
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Actueel
  • Contact
  • Werken bij
  • MerkPingPong?
0548 654 954
contact@catapult.nl

Zo haal je het maximale uit je werken bij website

Door catapult creative agency

De krapte op de arbeidsmarkt dwingt ons om te investeren in employer branding. Geef jij je werkgeversmerk al genoeg lading? Overweeg je een aparte werken bij website? Of wil je de huidige site optimaliseren?

Ik geef je 7 effectieve en strategische tips om het maximale uit je site te halen!

1. Investeer ALTIJD in een werken bij site!

  • De informatiebehoefte van een potentiële collega is heel anders dan voor (potentiële) klanten.
  • Je kunt een ‘eigen’ creatief concept en uitstraling toepassen dat aansluit bij de bedrijfscultuur en werksfeer.
  • Je concurreert niet om aandacht met producten en diensten en kunt focussen op je werkgeversmerk en invulling van vacatures.
  • De bezoeker krijgt een overzichtelijke navigatiestructuur, toegespitste content en een uitstraling die hem of haar aanspreekt als potentiële collega.
  • Je laat als (middel-)grote werkgever zien hoe veel waarde jij hecht aan arbeidsmarktcommunicatie en werving van goed personeel nu en in de toekomst.

2. Toon omgekeerde betrokkenheid in je content

De arbeidsmarkt is tegenwoordig niet zo dat je je kunt veroorloven om passief te zijn en eisen te stellen. Kijk daarom naar hoe jouw organisatie past in het leven van een kandidaat. Laat dit doorwerken in je concept, je advertenties en de content op je website.

3. Richt je website in eerste instantie op conversie, dan pas op employer branding

HET uitgangspunt voor het ontwerp van de wervingssite is de reis die de potentiële collega maakt om uiteindelijk bij je te gaan werken. Welke informatiebehoeften heeft hij of zij in de verschillende stappen van zijn of haar reis? Speel hier op een handige manier op in door content, buttons en formulieren op de juiste plek te plaatsen.

4. Zorg dat de site in lijn is met de uitstraling van de organisatie en bedrijfscultuur

Potentiële collega’s krijgen een voorproefje van de sfeer en cultuur en ervaren of zij zich daar wel of niet prettig bij voelen. Niets is vervelender dan je tijd investeren in een kandidaat die uiteindelijk niet in je organisatie blijkt te passen.

5. Maak van je werknemers ambassadeurs en laat hen hun verhaal vertellen

Het zijn de mensen die de organisatie maken. Al die mensen hebben hun eigen verhalen, passen op een eigen manier bij de organisatie, doen verschillende dingen. Potentiële collega’s horen liever die echte verhalen van hun toekomstige collega’s dan de promoteksten die door een communicatiebureau zijn geschreven. Dit geldt nog sterker voor de jongste generatie, die zich sterk laat beïnvloeden door wat anderen ervaren, delen aan kennis en aanbevelen. Denk in verhalen in tekst, video, chats, of persoonlijke ontmoetingen.

6. Ontwerp altijd vanuit de mobile first gedachte

Meer dan 65% van websitegebruikers, bekijkt een site tegenwoordig via zijn of haar mobiele telefoon. Je laat als organisatie echt een kans liggen, als je hier niet op inspeelt. Minimaliseer daarom de hoeveelheid informatie, kom tot de kern, maak mobiel solliciteren mogelijk en laagdrempelig. Zorg dat je site uitgebreid getest is als mobiele versie voordat je deze online zet.

7. Investeer in online zichtbaarheid

Uiteraard moet je ervoor zorgen dat je website goed gevonden wordt in Google. Denk goed na over de naam van de URL, paginatitels, zoekwoorden in vacatureteksten, gebruik van koppen en subkoppen, focustrefwoorden, metaomschrijvingen, fotobijschriften en links van en naar de wervingssite. Doe je een investering in SEO (search engine optimization) dan doe je in een investering in de lange termijn.

onderscheidende employer branding campagne

Wil je je echt onderscheiden en opvallen? Zet dan ook in op een betaalde online campagne waarbij je zowel je werkgeversmerk meer lading geeft als vacatures onder de aandacht brengt bij een hele specifieke doelgroep.



meer updates

Kom jij ons team versterken?

Wij zoeken leuke collega’s die goed passen in ons creatieve team. Dat team is heel veelzijdig en de karakters zijn lekker verschillend.

werken bij catapult
0548 654 954
contact
accessibe-logo
linkedin
instagram
facebook
youtube

onze specialismen:

  • marketingcommunicatie
  • arbeidsmarktcommunicatie
  • pensioencommunicatie
  • vastgoedcommunicatie
  • online marketing
algemene voorwaarden disclaimer privacy cookies avg kennisbank cocreator coworker vacatures

Copyright 2025 catapult | creative agency